راهنمای پیاده‌سازی تبلیغات میانی

برای پیاده‌سازی موثر تبلیغات در برنامه خود لازم است ابتدا با نکاتی که در این زمینه اهمیت دارد، آشنا شوید تا بتوانید نتیجه مطلوب خود را دریافت کنید. جایگاه‌های تبلیغ خوب و مناسب کمک می‌کند تا ناشران علاوه‌بر این‌که کاربران خود را راضی نگه می‌دارند، درآمد قابل اطمینانی هم از برنامه خود داشته باشند.

در این مطلب به توضیح در مورد چگونگی پیاده‌سازی تبلیغات میانی در برنامه می‌پردازیم و سپس نکاتی که لازم است برای پیاده‌سازی بهتر و موثرتر این نوع تبلیغات رعایت کنید را شرح می‌دهیم و در انتها پیاده‌سازی فنی تبلیغات میانی را توضیح خواهیم داد.

تبلیغات میانی به تبلیغاتی گفته می‌شود که تمام فضای صفحه را اشغال می‌کند. این نوع از تبلیغات در خلال ارتباط کاربر با برنامه شما نمایش داده می‌شوند و کاربر مدت زمان کمی تبلیغ را می‌بیند که ممکن است منجر به کلیک کردن روی تبلیغ و یا خارج شدن از تبلیغ با کلیک بر روی دکمه بستن شود.

نوع نمایش تبلیغات میانی با تبلیغات بنری متفاوت است. این تبلیغات به دلیل اینکه میانی را اشغال می‌کند، نباید به محض این‌که آماده نمایش شدند، به کاربر نشان داده شوند. برای همین لازم است که قبل از این‌که بخواهید تبلیغ میانی را نمایش دهید، درخواست خود را برای دریافت تبلیغ ارسال کنید. سپس هنگامی که زمان مناسب آن فرا رسید، تبلیغ را نمایش دهید. همان طور که گفته شد، نمایش تبلیغات میانی دارای مراحل زیر است.

  • ساختن آبجکت تبلیغ میانی (create)
  • دادن درخواست برای دریافت تبلیغ (load)
  • منتظر ماندن برای دریافت کامل تبلیغ
  • بررسی آماده بودن تبلیغ (isAdReady)
  • نمایش تبلیغ (show)

لازم است به این نکته کاملا توجه کنید که تبلیغات نباید به گونه‌ای باشد که باعث کلیک‌های تصادفی کاربران بر روی تبلیغ شود. زمانی باید تبلیغ را نمایش دهید که این احتمال بسیار کم باشد. بنابراین جایگاه‌های تبلیغات در برنامه باید متناسب با محتوای برنامه شما باشد و مکان‌هایی که کاربران انتظار وقوع یک وقفه را دارند، بهترین انتخاب برای نمایش تبلیغات میانی است.

برای درآمد بهتر و کسب نتیجه مطلوب از کاربران برنامه خود، لازم است به نکاتی از قبیل این‌که تبلیغات میانی را «کجا»، «کی» و «چگونه» نمایش دهید هم توجه کنید.

کجا

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید در مورد تبلیغات میانی در نظر بگیرید این است که این تبلیغات را کجا نمایش دهید. در حالت ایده‌آل باید به دنبال وقوع یک وقفه در برنامه خود بگردید. برای مثال بین مراحل مختلف یک بازی و یا در هنگامبین تغییر اکتیویتی صفحات برنامه گزینه‌های مناسبی برای نمایش یک تبلیغ میانی است.

وقوع یک وقفه این احتمال را بیشتر می‌کند که کاربر برای دیدن تبلیغ منتظر می‌ماند و به تبلیغ نشان داده‌شده توجه می‌کند. چون ممکن است کاربر در حین انجام دادن کاری باشد و نمایش تبلیغ میانی آن عمل را دچار اختلال می‌کند و در نتیجه تجربه خوشایندی برای کاربر نخواهد بود. همچنین برای این‌که کاربر تشخیص بدهد که تبلیغ پخش‌شده برای کدام برنامه است، بهتر است تا جایی که ممکن است از نشان دادن تبلیغ میانی در اول و آخر برنامه خودداری کنید.

نکته دیگری که می‌تواند حائز اهمیت باشد، شناسایی انتظارات کاربر از برنامه شماست. برای مثال اگر یک بازی طراحی کردید که کاربر به صورت مداوم به صفحه ضربه می‌زند، بهتر است مطمئن شوید که تبلیغ میانی را دقیقا بعد از شروع بازی نمایش نمی‌دهید، چون ممکن است کاربر به صورت تصادفی روی تبلیغ کلیک کند. جلوگیری از کلیک تصادفی بر روی تبلیغ توسط کاربران، نکته‌ای است که ناشران باید همیشه آن را در نظر داشته باشند.

کی

یکی دیگر از مسائل مهم در رابطه با تبلیغات میانی این است که در چه بازه‌های زمانی این تبلیغات نمایش داده شوند. برای رسیدن به جواب درست به این سوال، لازم است تعادلی بین درآمد حاصل از تبلیغات و رضایت کاربران پیدا شود. چرا که نمایش بیش از حد تبلیغات نتیجه مطلوبی را در پی نخواهد داشت.

همان طور که گفتیم، یکی از بهترین محل‌ها برای نمایش تبلیغ میانی، هنگامی است که کاربر بین اکتیویتی‌های برنامه سوئیچ می‌کند. اما باز در این حالت، کاربری را در نظر بگیرید که برای اولین بار از برنامه شما استفاده می‌کند و از تمام قسمت‌های برنامه شما بازدید می‌کند. این عمل او باعث می‌شود تعداد زیادی از تبلیغات میانی را در مدت زمان کوتاهی مشاهده کند. برای جلوگیری از وقوع این اتفاق می‌توانید زمانی که آخرین تبلیغ میانی نمایش داده شده را ثبت کنید و در صورتی تبلیغ بعدی را نمایش دهید که مدت زمان مشخصی از آن گذشته باشد. در این صورت مطمئن خواهید بود تبلیغات را بیش از حد نمایش نمی‌دهید.

چگونه

تبلیغات میانی نسبت به تبلیغات بنری بزرگتر هستند و زمان بیشتری برای دریافت کامل این تبلیغات مورد نیاز است. برای نمایش دادن این تبلیغات، لازم است شما مطمئن باشید که در آن لحظه تبلیغ آماده نمایش است. نکته‌ای که در این‌جا اهمیت دارد این است که کاربر هیچ‌وقت نباید برای نمایش تبلیغ منتظر بماند. در نتیجه بهتر است درخواست تبلیغ خود را زودتر از موعد نمایش آن ارسال کنید تا زمان کافی برای دریافت آن وجود داشته باشد.

با رعایت نکات مطرح‌شده، می‌توانید انتظار داشته باشید که نتیجه مطلوب را از تبلیغات و برنامه خود داشته باشید.

مستندات فنی

  • برای استفاده از تبلیغات مگنت ابتدا لازم است در پنل کاربری، یک رسانه برای برنامه خود بسازید. سپس یک جایگاه تبلیغ جدید ایجاد کنید. نوع واحد را میانی انتخاب کنید. پس از ذخیره جایگاه تبلیغ به شما یک شناسه داده می‌شود که هنگام پیاده‌سازی به آن احتیاج دارید.
  • تغییرات منیفست

اضافه کردن دسترسی‌ها:

<uses-permission android:name="android.permission.ACCESS_NETWORK_STATE" />
<uses-permission android:name="android.permission.INTERNET" />
<uses-permission android:name="android.permission.WRITE_EXTERNAL_STORAGE" />
<uses-permission android:name="android.permission.ACCESS_COARSE_LOCATION" />

اضافه کردن اکتیویتی:

<activity
    android:name="com.magnetadservices.sdk.MagnetInterstitialActivity"
    android:theme="@android:style/Theme.Translucent.NoTitleBar"
    android:configChanges="orientation|screenSize|keyboardHidden"
    android:hardwareAccelerated="true" />
  • راه‌اندازی اولیه
MagnetSDK.initialize(getApplicationContext());
  • ساختن آبجکت تبلیغ میانی (create)
MagnetInterstitialAd interstitialAd = MagnetInterstitialAd.create(getApplicationContext());
  • دادن درخواست برای دریافت تبلیغ (load)
interstitialAd.load("AdUnitId");
  • منتظر ماندن برای دریافت کامل تبلیغ
  • بررسی آماده بودن تبلیغ (isAdReady)
  • نمایش تبلیغ (show)
if (interstitialAd.isAdReady()) {
    interstitialAd.show();
}
آیا این متن توانست به شما کمک کند؟