راهنمای Construct 2

۱- نصب پلاگین مگنت

ابتدا پلاگین مگنت را از اینجا دانلود کنید. سپس فایل دانلودشده را بکشید و در محیط برنامه Construct 2 رها کنید. بعد از ریستارت کردن برنامه، می‌توانید از پلاگین مگنت در پروژه خود استفاده کنید.

۲- راه‌اندازی

برای استفاده از پلاگین مگنت در پروژه خود، لازم است ابتدا یک object جدید از نوع MagnetSDK بسازید. همان طور که در شکل زیر مشاهده می‌کنید، کتابخانه مگنت را می‌توانید در بخش Monetisation پیدا کنید.

اضافه کردن آبجکت جدید به پروژه - ناشران شبکه تبلیغاتی مگنت

اضافه کردن آبجکت کتابخانه مگنت به پروژه - ناشران شبکه تبلیغاتی مگنت

در قسمت properties آبجکت مگنت می‌توانید تنظیمات آن را تغییر دهید. به صورت پیش‌فرض حالت testMode کتابخانه مگنت فعال است و در این حالت فقط می‌توانید تبلیغات تستی دریافت کنید. پس از تست برنامه و در نسخه انتشار برنامه خود حتما testMode را غیر فعال کنید.

فعال و غیر فعال کردن حالت تستی - ناشران شبکه تبلیغاتی مگنت

۳- تبلیغات میانی

برای نمایش تبلیغات میانی ابتدا باید درخواست یک تبلیغ میانی بدهید. این کار را با صدا زدن اکشن LoadInterstitialAd انجام دهید. برای مثال در شکل زیر بعد از ایونت کلیک دکمه، اکشن LoadInterstitialAd صدا زده خواهد شد. برای درخواست تبلیغ لازم است شناسه جایگاه تبلیغ خود را که از پنل دریافت کردید، وارد کنید.

ایجاد اکشن درخواست تبلیغ میانی - ناشران شبکه تبلیغاتی مگنت

وارد کردن شناسه جایگاه تبلیغ میانی - ناشران شبکه تبلیغاتی مگنت

بعد از درخواست تبلیغ هنگامی که تبلیغ آماده نمایش باشد، ایونت onInterstitialAdReceive فراخوانی می‌شود و بعد از آن می‌توانید تبلیغ دریافت‌شده را نمایش دهید. برای نمایش تبلیغ لازم است اکشن ShowInterstitialAd صدا زده شود. برای مثال در شکل زیر ایونت دریافت تبلیغ میانی و اکشن نمایش تبلیغ برای آن اضافه شده است.

ایجاد ایونت دریافت تبلیغ میانی - ناشران شبکه تبلیغاتی مگنت

ایجاد اکشن نمایش تبلیغ میانی - ناشران شبکه تبلیغاتی مگنت

۴- تبلیغات جایزه‌ای

برای نمایش تبلیغات جایزه‌ای ابتدا باید درخواست تبلیغ بدهید. برای درخواست تبلیغ باید اکشن LoadRewardedAd را به پروژه خود اضافه کنید. برای این اکشن لازم است شناسه جایگاه تبلیغ خود را که از پنل دریافت کردید، وارد کنید. مراحل کار را می‌توانید در شکل‌های زیر مشاهده کنید.

ایجاد اکشن درخواست تبلیغ جایزه‌ای - ناشران شبکه تبلیغاتی مگنت

وارد کردن شناسه جایگاه تبلیغ جایزه‌ای - ناشران شبکه تبلیغاتی مگنت

بعد از دریافت تبلیغ و آماده شدن برای نمایش، ایونت onRewardedAdReceive صدا زده می‌شود. بعد از دریافت این ایونت می‌توانید تبلیغ جایزه‌ای را نمایش دهید. برای نمایش تبلیغ جایزه‌ای باید اکشن ShowRewardedAd را صدا بزنید. در شکل‌های زیر می‌توانید نمونه‌ای از نمایش تبلیغ جایزه‌ای را مشاهده کنید.

ایجاد ایونت دریافت تبلیغ جایزه‌ای - ناشران شبکه تبلیغاتی مگنت

ایجاد اکشن نمایش تبلیغ جایزه‌ای - ناشران شبکه تبلیغاتی مگنت

برای اطلاع از موفقیت‌آمیز بودن نمایش تبلیغ جایزه‌ای می‌توانید از ایونت onRewardSuccessful استفاده کنید. برای مثال در شکل زیر مشاهده می‌کنید که بعد از موفقیت‌آمیز بودن نمایش تبلیغ جایزه‌ای مقدار متغیر rewards اضافه می‌شود.

ایجاد ایونت موفقیت‌آمیز بودن نمایش تبلیغ جایزه‌ای - ناشران شبکه تبلیغاتی مگنت

Event Sheet - ناشران شبکه تبلیغاتی مگنت

۵- تبدیل پروژه Construct 2 به پروژه Cordova

برای گرفتن خروجی اندروید از پروژه Construct 2 پیشنهاد می‌کنیم از این طریق اقدام کنید. برای این کار لازم است از طریق منوی Construct 2 گزینه Export project را انتخاب کنید و در پنجره بازشده و در قسمت Mobile گزینه Cordova را انتخاب کنید.

در مرحله بعدی لازم است platform اندروید را به پروژه Cordova اضافه کنید.

cordova platform add android

سپس پلاگین کتابخانه مگنت برای Cordova را از اینجا دانلود کنید و پس از خارج کردن از حالت زیپ، پلاگین را به پروژه خود اضافه کنید. (MAGNET_PLUGIN_PATH آدرس فولدر پلاگین است)

cordova plugin add MAGNET_PLUGIN_PATH

در قدم آخر برای گرفتن خروجی اندروید دستور زیر را اجرا کنید و پس از اجرای برنامه می‌توانید تبلیغات درخواستی خود را مشاهده کنید.

cordova build android
آیا این متن توانست به شما کمک کند؟
آیا این متن توانست به شما کمک کند؟
راهنمای Construct 2