این متن جهت آماده سازی و استفاده از افزونه Game Maker مگنت در برنامهی کاربردی اندروید شما تهیه شده است. این افزونه توسط میلاد محمدی رضاگاه تهیه شده است. در صورت داشتن هر گونه سوال، از طریق پست الکترونیک info@magnet.ir یا rezagah.milad@gmail.com آن را با ما در میان بگذارید.
۱- پیشنیازها
۱-۱- اضافه کردن کتابخانه به پروژه
ایتدا فایل افزونه را از اینجا دانلود کنید، در پروژه گیم میکر خود بر روی پوشه Extensions
کلیک راست کرده و گزینه Import extension
را بزنید سپس فایل اکستنشن را انتخاب کنید:
۱-۲- اضافه کردن دسترسیها
در قسمت Global Game Settings
و در بخش Android
دسترسیهای زیر را به پروژه خود اضافه کنید.
READ_PHONE_STATE
ACCESS_NETWORK_STATE
INTERNET
۲- راهاندازی سیستم تبلیغ
یک آبجکت به نام obj_magnet
ایجاد کنید و در رویداد Create
آن کد زیر را قرار دهید:
magnet_init(testModeEnable, soundEnabled);
ورودی اول حالت تست و ورودی دوم صدای تبلیغات ویدیویی است که برای فعال کردن با مقدار true
و برای غیر فعال کردن با false
مقداردهی کنید.
۲-۱- Mobile Banner
برای نمایش تبلیغات بنری از کد زیر استفاده کنید:
magnet_show_banner("AdUnitId", x, y);
- به جای
AdUnitId
شناسه خود را قرار دهید.
برای توقف آپدیت تبلیغات بنر از کد زیر استفاده کنید:
magnet_stop_banner();
همچنین برای حذف ویوی بنر میتوانید از کد زیر استفاده کنید:
magnet_remove_banner();
۲-۲- Interstitial
برای بارگزاری تبلیغات میانی از کد زیر استفاده کنید:
magnet_load_interstitial("AdUnitId");
- به جای
AdUnitId
شناسه خود را قرار دهید.
برای دریافت نتیجه بارگزاری تبلیغات میانی کد زیر را در ایونت Social
آبجکت obj_magnet
قرار دهید:
var type = string(ds_map_find_value(async_load, "type"));
var result = string(ds_map_find_value(async_load, "result"));
if (type == "MagnetInterstitialAd") {
if (result == "onReceive") {
// تبلیغات میانی دریافت شد
} else if (result == "onFail") {
// تبلیغات میانی دریافت نشد
} else if (result == "onClose") {
// تبلیغات میانی بسته شد
}
}
برای نمایش تبلیغات میانی از کد زیر استفاده کنید:
magnet_show_interstitial();
۲-۳- Rewarded Ad
:برای بارگزاری تبلیغات ویدیویی از کد زیر استفاده کنید
magnet_load_rewarded("AdUnitId");
- به جای
AdUnitId
شناسه خود را قرار دهید.
برای دریافت نتیجه بارگزاری تبلیغات جایزهدار کد زیر را در ایونت Social
آبجکت obj_magnet
قرار دهید:
if (type == "MagnetRewardAd") {
if (result == "onReceive") {
// تبلیغ جایزهدار دریافت شد
show_message("onReceive");
} else if (result == "onFail") {
// تبلیغات جایزهدار دریافت نشد
show_message("onFail#Error Message: " + string(ds_map_find_value(async_load, "errorMessage")) + "#Error Code: " + string(ds_map_find_value(async_load, "errorCode")));
} else if (result == "onFinish") {
var isRewardSuccessful = string(ds_map_find_value(async_load, "isRewardSuccessful"));
if (isRewardSuccessful == "true") {
// تبلیغات جایزهدار مشاهده شد
show_message("onRewardSuccessful: " + isRewardSuccessful);
} else {
// تبلیغات جایزهدار مشاهده نشد
show_message("onRewardFail: " + isRewardSuccessful);
}
}
}
برای نمایش تبلیغات ویدیویی از کد زیر استفاده کنید:
magnet_show_rewarded();
۳ نکته مهم:
- اکستنشنها در گیم میکر استودیو با Run کردن بازی فعال نمیشوند و حتما باید از بازی خروجی بگیرید تا فعال شوند.
- حتما قبل از انتشار برنامه تبلیغات آزمایشی را غیرفعال کنید.
PackageName
بازی شما باید همانPackageName
ی باشد که در پنل خود ثبت کردهاید.