ساخت کمپین اپ استور مایکت

در صورتی که در این بخش محیط تبلیغ خود را اپ‌استور مایکت انتخاب کنید نوع کمپین شما مشخص خواهد شد و تنظیمات مربوط به این نوع کمپین به نمایش در‌می‌آید.
لازم به ذکر است، انتخاب این بخش تعیین‌کننده اصلی نوع کمپین شما خواهد بود و بعد از ساخت کمپین امکان تغییر آن وجود ندارد.
بعد از انتخاب محیط اپ استور مایکت لازم است نام پکیج اپلیکیشن خود را وارد کنید. نام پکیج از قوانین مربوط به خودش تبعیت می کند مثال : ir.magnet
سپس موضوع کمپین خود را بر اساس دسته‌ بندی‌های موجود انتخاب کنید. انتخاب صحیح در‌این بخش به کمپین شما کمک خواهد کرد که در بهترین و مرتبط‌ترین بخش‌ها به نمایش در بیاید. لطفا درانتخاب درست آن دقت کنید.
 
برای کمپین خود یک نام انتخاب کنید. پیشنهاد می‌شود برای نام کمپین بر اساس موضوع و زمان اجرای کمپین نام انتخاب کنید تا در فهرست کمپین‌های شما قابل تشخیص باشد.
در بخش وضعیت می‌توانید کمپین خود را از حالت فعال خارج کنید تا اجرا نشود.
در ادامه برای کمپین خود مدت زمان اجرای کمپین را مشخص ‌کنید. در صورت عدم انتخاب آن، به صورت پیش فرض زمان اجرای کمپین یک ماه از تاریخ ایجاد کمپین مشخص خواهد شد.
در صورتی که کمپین شما موضوعی را تبلیغ می‌کند که زمان اجرا دارد، تعیین زمان صحیح، بسیار اهمیت داشته و از اتلاف هزینه تبلیغاتی شما جلوگیری خواهد شد.
همچنین شما می‌توانید پس از تمام شدن زمان کمپین در صورتی که کمپین مربوطه نتیجه مطلوبی را داشته است با تنظیم زمان جدید، کمپین را مجددا به حالت اجرا درآورید.
این امکان وجود دارد که شما نمایش تبلیغ خود را به روزهای خاص در هفته اختصاص دهید و یا روزهایی خاص، در طول هفته را مشخص کنید تا تبلیغ نمایش داده نشود. به صورت پیش فرض کلیه روز‌های هفته انتخاب شده است.
در بخش انتخاب بازه زمانی هم می‌توانید نمایش تبلیغ خود را به بازه زمانی خاصی اختصاص دهید و یا بازه‌های زمانی خاص، در طول روز را مشخص کنید تا تبلیغ نمایش داده نشود. به صورت پیش فرض کلیه بازه‌های زمانی انتخاب شده است.
بخش ترکر این امکان را به شما می دهد تا در صورتی که تمایل دارید از ترکرهای اپلیکیشن‌ها استفاده کنید.
به این منظور از میان ترکرهای موجود ترکر اپلیکیشن خود را انتخاب کنید. سپس لینک مگنت را که از پنل ترکر خود دریافت کرده‌اید در این قسمت قراردهید. برای ساخت لینک ترکر، بخش ترکینگ نصب اپلیکیشن در ساخت کمپین‌های اپ استور مایکت را مطالعه کنید.

 
این بخش مهمترین تنظیمات مربوط به  کمپین شماست. در این بخش کلمات کلیدی که در صورت جستجو می خواهید اپلیکیشن شما به نمایش درآید، مشخص می‌کنید.
در ابتدای این بخش جدول کلمات کلیدی را مشاهده می‌کنید که هر ردیف آن مربوط به یک کلمه کلیدی است. و این با زدن دکمه افزودن کلمه جدید امکان افزودن ردیف‌های بیشتر وجود دارد.
در هر ردیف کلمه کلیدی که مورد نظر خود را وارد کنید.
کلمه کلیدی عبارتیست که در صورت جستجوی آن توسط کاربران مایکت امکان نمایش تبلیغ اپلیکیشن شما را محیا می کند. به طور مثال اگر اپلیکیشن شما در ارتباط با سلامتی باشد. با انتخاب کلمه سلامتی به عنوان کلمه کلیدی و جستجوی آن توسط کاربران، اپلیکشن شما در صورت برنده شدن در حراجی نمایش تبلیغ، به کاربر نمایش داده خواهد شد. حراج نمایش تبلیغ فرآیندی است که اپلیکیشن شما بر اساس قیمت پیشنهادی، جذابیت و مرتبط بودن با کلمه کلیدی با سایراپلیکیشن‌ها رقابت می‌کند.

شما می‌توانید کلمه کلیدی که ثبت کرده‌اید به وضعیت فعال و یا غیرفعال درآورید. درحالت غیرفعال تبلیغ اپلیکیشن شما به ازای جستجو کلمه مورد نظر در حراجی نمایش تبلیغ شرکت نخواهد کرد.
دربخش قیمت پیشنهادی می‌توانید حداکثرقیمت هر تبلیغ خود را به ازای کلیک دکمه نصب اپلیکیشن توسط کاربردر نمایش تبلیغ مشخص کنید. هرچه مبلغ قیمت شما بیشتر باشد تبلیغ اپلیکیشن شما، در رقابت با سایر اپلیکیشن‌ها امکان نمایش بیشتری را به خود اختصاص می‌دهد. لازم به ذکر است قیمت انتخابی شما نباید زیر 750 تومان باشد.

جالب است بدانید مکانیسم سیستم رقابت تبلیغات براساس منطق Second bid auction  یا مزایده قیمت دوم است.  به این معنی که در صورت برنده شدن اپلیکیشن شما در رقابت با سایرین در صورت بالاتر بودن قیمت پیشنهادی شما هزینه کسر شده به ازای نمایش تبلیغ برابر با قیمت پیشنهادی نفر دوم است. به این ترتیب هزینه نمایش تبلیغ شما به قیمت واقعی نزدیک تر شده و هزینه کمتری کسر می گردد.

شرکت در حراجی کلمه‌های مشابه این امکان را می‌دهد تا اپلیکیشن شما در هنگام جستجوی کلمات مشابه با کلمه کلیدی انتخابی شما نیز، نمایش داده شود. به طور مثال در صورتی که کلمه کلیدی انتخابی شما کلمه ”سلامت“ باشد، با فعال کردن شرکت در حراجی کلمه‌های مشابه، در صورتی که کاربر کلمه ”سلامتی“ را جستجو کند، اپلیکیشن شما نیز در حراجی شرکت داده خواهد شد.

بعد از ساخت کلمه‌های کلیدی و ذخیره کمپین در این بخش می توانید از وضعیت هر کلمه کلیدی مطلع شوید. وضعیت کلمه کلیدی می‌تواند دریکی از حالت‌های : در انتظار تایید، تایید شده، رد شده، اخطار گرفته و یا بازنده باشد.
در انتظار تایید : هر کلمه کلیدی که ساخته می شود لازم است توسط مدیرپنل مگنت، از نظر موجه و مرتبط بودن با اپلیکیشن مورد بررسی قرار گیرد از زمان ساخت کمپین تا تایید کلمه توسط مدیر، کلمه کلیدی به اصطلاح در وضعیت  در انتظار تایید است.
تایید شده : کلمه کلیدی در صورت موجه بودن، توسط مدیرکمپین تایید می‌شود. دراین حالت نمایش تبلیغ اپلیکیشن شما به ازای کلمه کلیدی تایید شده در حراجی نمایش تبلیغ شرکت خواهد کرد.
رد شده : اگر کلمه کلیدی انتخابی از لحاظ  موجه بودن کلمه و یا مرتبط بودن با اپلیکیشن شما مقایرتی داشته باشد توسط مدیر پنل رد می‌شود.
اخطار گرفته: بعد از تایید، کلمه کلیدی براساس نرخ کلیک (نسبت کلیک به نمایش) مورد سنجش قرار می‌گیرد و در صورتی که این نرخ از حد معمول کمتر باشد، کلمه کلیدی در وضعیت اخطار گرفته قرار می‌گیرد. در این وضعیت نمایش اپلیکیشن شما با این کلمه‌ کلیدی به مرور از حراجی نمایش تبلیغ حذف خواهد شد.
بازنده : در صورتی که امکان نمایش اپلیکشن با کلمه کلیدی مربوطه امکان پذیر نباشد کلمه کلیدی در وضعیت بازنده قرار می‌گیرد. کم بودن قیمت پیشنهادی کلمه کلیدی نسبت به  رقبا، کاهش نرخ کلیک (نسبت کلیک به نمایش)، اثرگذاری(میزان جستجوی کلمه کلیدی توسط کاربران) و نرخ موفقیت (نسبت نمایش اپلیکیشن به اثرگذاری) و...  می‌تواند باعث این وضعیت شود.

با فعال کردن مگنت کلمات پیشنهادی جدید اضافه کند، شبکه مگنت، اپلیکیشن شما را به صورت هوشمندانه در جستجوهای مرتبط با اپلیکیشن، شرکت خواهد داد. پیشنهاد می شود برای نصب بیشتر این گزینه را فعال کنید. همچنین شما می توانید از ابتدا بدون اضافه کردن کلمه کلیدی اختصاصی این گزینه را فعال کنید و در رقابت‌ها بدون وارد کردن کلمه کلیدی شرکت کنید.
در این حالت قیمت کلمه کلیدی متناسب با تاثیر آن در جستجو تعیین خواهد شد. بنابراین لازم است حداکثر مبلغی که حاضرید به ازای هر نصب بپردازید را مشخص کنید. هرچه قیمت تعیین شده بالاتر باشد، امکان نصب اپلیکیشن شما بیشتر خواهد شد.
لازم به ذکر است قیمت انتخابی شما باید بالای ۲۰۰۰ باشد.

 
کل بودجه کمپین سقف مبلغی است که شما می‌خواهید برای اجرای کمپین هزینه کنید در صورتی که برای کمپین خود مبلغ بودجه کل‌ تعریف نکنید، هزینه تبلیغ کمپین تا پایان تاریخ اجرای کمپین ، بدون محدودیت از کیف پول شما کسر خواهد شد.
در بخش بودجه روزانه شما می‌توانید هزینه تبلیغات خود را در روز محدود کنید به طور مثال می‌توانید مشخص کنید نمایش تبلیغ در یک روز تا سقف ۱۰۰،۰۰۰ تومان باشد و با مصرف این مبلغ تا فردا نمایش تبلیغات متوقف گردد.

 
آیا این متن توانست به شما کمک کند؟